Dag 5 Schoonloo - Sleen 24 km - Reisverslag uit Sleen, Nederland van rob en francien - WaarBenJij.nu Dag 5 Schoonloo - Sleen 24 km - Reisverslag uit Sleen, Nederland van rob en francien - WaarBenJij.nu

Dag 5 Schoonloo - Sleen 24 km

Door: robenfrancien

Blijf op de hoogte en volg rob en francien

25 Mei 2012 | Nederland, Sleen

Vandaag 24 kilometer gelopen. Helaas hebben we geen WIFI dus het uitgebreide verslag volgt nog.

Hier het vervolg van het verslag, aangezien wij in Sleen een B&B hadden, zonder internet.
Wij hebben weer een geweldige dag gehad, zijn rond half 9 vertrokken voor een lange etappe, 24 km. We hebben wel iets gesmokkeld, omdat we anders weer de lange weg naar het dorp moesten maken, voordat we op het pieterpad zouden uitkomen. Op aanraden van onze gastvrouw, moesten we bij huisnr 6 een bospad nemen. Hierdoor kwamen we weer door een schitterend gebied, hebben zelfs verschillende hertjes gezien, zelfs 1 met een jong. De temperatuur is wel wat minder maar nog steeds erg warm.
Onderweg zaten wij op een speciaal pieterpad bankje, waar bij een speciale bank stond, om onze vermoeide voeten op te leggen. Daar kwamen op een gegeven moment nog een paar mensen bij. Ook pieterpad lopers. Deze mensen bleken uit driebergen te komen, de omgeving waar wij ook vandaan kwamen. Na wat gepraat, bleek het ook nog een bekende van mij te zijn, de buurvrouw en klant van mij, toen ik nog in driebergen werkte in een kleding-zaakje. Erg leuk hoor!!
Wij zijn niet zo, dat we zo gauw praatjes maken met iedereen, maar nu wij het pieterpad wandelen, maken wij toch geregeld contacten met mede-wandelaars. Vanmorgen hebben we afscheid genomen, van 2 vriendinnen die samen enkele etappes van het pieterpad hebben gelopen, en waar we geregeld contact mee hebben gehad afgelopen dagen. Toen wij vanmiddag om 3 uur in sleen aankwamen, zijn wij eerst het terras opgegaan voor een lekker biertje. Toen gauw naar ons B&B. Dit was weer een heel anders B&B dan wat we tot nu toe hadden gehad. Eën met regeltjes. Nadat we ons opgefrisd hadden, gingen we het dorp in om wat te eten. Onderweg kwamen we 2 pieterpad-wandelaars tegen, waar we de aflopen dagen ook steeds mee waren opgetrokken. Bleken die alle 2(liepen niet samen!) ook op het zelfde adres te logeren. Nadat wij wat hadden gegeten, troffen we elkaar weer op het enige terras op het dorp. We hebben met zijn vieren wel lol gehad. Om 21.00 uur terug gegaan naar ons adres;Rob en ik hadden een fiets kunnen lenen, hun niet, maarreh………..spring maar achterop. We zijn dus met zijn vieren terug gegaan. Hebben in de tuin nog met zijn vieren een fles rose burgemeester gemaakt.
Met de voeten gaat het iedere dag beter, ben wel blij, dat ik van de week nog een paar teenslippers heb gekocht. Als na een lange tocht de schoenen uitgaan, ben ik blij, dat ik ze nu pas de volgende dag terug aan mag doen.
Ik heb misschien wel wat te makkelijk gedacht over het wandelen. Het gaat me wel goed af, en iedere dag gaat het beter, ook met de rugzak dragen. Maar ik vind het toch een hele prestatie.
Maar het is iedere dag zo genieten, de natuur is zo mooi, en de rust is geweldig. En zo leuk om iedere dag weer te moeten afwachten, wat voor slaapplaats je krijgt.
Al met al…………….echt genieten!!

• 25 Mei 2012 - 19:53

Pa En Ma:

We kijken ernaar uit.

• 25 Mei 2012 - 21:31

Liliane :

Ben beniewd naar jullie verslag hoe het verder is gegaan.
    Nog veel wandel plezier.
    Groetjes

• 25 Mei 2012 - 21:47

Max:

Kanjers!

• 26 Mei 2012 - 16:47

Wim:

Volgende keer maar via d-mail (duivenpost).