dag 7 coevorden-hardenberg 19 km - Reisverslag uit Hardenberg, Nederland van rob en francien - WaarBenJij.nu dag 7 coevorden-hardenberg 19 km - Reisverslag uit Hardenberg, Nederland van rob en francien - WaarBenJij.nu

dag 7 coevorden-hardenberg 19 km

Door: robenfrancien

Blijf op de hoogte en volg rob en francien

27 Mei 2012 | Nederland, Hardenberg

Vandaag een leuke en afwisselende tocht weer gehad, over zowel verharde als onverharde paden. Ondertussen hebben wij al in het Hogeland, het beekdallandschap van de drentsche Aa en het hart van Drenthe gelopen. Vandaag zijn wij in het Vechtdal aangekomen, en daarmee in de provincie Overijssel.
Het was vandaag een erg warme dag, mede doordat er zo weinig wind was.We waren al vroeg vertrokken, gingen om half 9 op pad. Dus de waterflesjes gingen rap leeg.Ook grappig om te zien, dat er midden in een weiland een koelkast stond, waarin alles stond, wat je nodig om thee of koffie te zetten, ook lagen er koeken. en een vriendelijk verzoek, om de afgesproken (symnolische) bedrag neer te leggen, heel bijzonder!!
In Gramsbergen heerlijk aan de Vecht gezeten, met een lekkere kop koffie. Uiteindelijk kwamen we om half 2 in Hardenberg aan. Er was ons al verteld, dat de kans groot was, dat alles daar dicht zou zijn op zondag. We hadden al enkele terrassen gepasseerd, die dus ook allemaal dicht waren............en dat terwijl wij erg dorstig waren!Gelukkig vonden wij er uiteindelijk wel één, en het verdiende biertje smaakte goed. Algauw kwamen er nog een paar pieterpad-lopers aan ons tafeltje zitten. Bleek er ook weer 1 bij ons in het B&B te zitten. Om 4 uur gingen wij dus op weg. Wat een verschil,zaten wij gisteren nog in een grote vrijstaande villa, met een nog veel grotere tuin. Vandaag kwamen we terecht in een klein rijtjes-huis. Wij kwamen daar aan, werden op een wel heel bijzondere manier onthaald. kregen een mini concert van de heer des huizes, op de piano met zang, van een joods stuk muziek, wat minimaal 10 minuten duurde. Je moest dit allemaal meemaken, of te weten hoe het voelt. We moesten elkaar ook niet aankijken, want dan was het moeilijk om niet te gaan lachen. Even later kwamen er nog 2 gasten aan.Bleek er ook nog een gast nr 6 te moeten komen. Bleek later dat dat de pieterpad loper te zijn, die we al die tijd ook al hadden gezien. Er waren dus 6 mensen, 1 douche en toilet.......Er waar de gastvrouw en gast heer slapen, dat is ons tot nu toe nog niet duidelijk?!?
S avonds zijn wij met zijn vieren grieks gaan eten bij de vecht, daarna nog even in de tuin gezeten. Om half 11 werd ons duidelijk gemaakt, dat we naar bed moesten?!?!
Morgenochtend om half 8 voor ons allemaal ontbijt, ik ben benieuwd.....

• 27 Mei 2012 - 21:14

Pa En Ma:

Weer een mooie dag gehad,begrijpen we. Wat een belevenis daar in het B&B Ik begrijp dat je elkaar niet aan moest kijken want dan zou je de slappe lach krijgen. Het is allemaal wel heel afwisselend.Al logies voor morgen geregeld??Morgen wordt het wat minder warm geloof ik. Succes maar weer maar tot nu toe doen jullie het geweldig. Welterusten en succes morgen.Liefs x

• 28 Mei 2012 - 08:03

Pa En Ma:

Vanmorgen pas de foto's bekeken.Hartstikke leuk,we hebben nu een nog betere indruk.Liefs

• 28 Mei 2012 - 08:40

Liliane:

De aankomst in het B&B kan ik geloven dat het een belevenis op zich was,toch zeker omdat je om half elf naar bed moest.De mensen sliepen misschien in de woonkamer en wilden misschien hun bed klaar leggen.Veel sucses verder met het lopen.groetjes

• 28 Mei 2012 - 11:18

Wim:

Lekker, zo´n ijskast langs de weg. Fijn dat mensen meedenken!

• 28 Mei 2012 - 14:30

Max:

Nu maar hopen dat jullie in die warmte onderweg niet steeds ijskasten in de verte zien staan! Fata Morgana's zijn mooi maar verradelijk.