etappe 5, groesbeek-gennep, 16 km - Reisverslag uit Gennep, Nederland van rob en francien - WaarBenJij.nu etappe 5, groesbeek-gennep, 16 km - Reisverslag uit Gennep, Nederland van rob en francien - WaarBenJij.nu

etappe 5, groesbeek-gennep, 16 km

Door: francien

Blijf op de hoogte en volg rob en francien

27 Mei 2014 | Nederland, Gennep

Vandaag is de dag begonnen met regen. Ook na een lekker ontbijt leek het niet te beteren. Dus toch maar vertrokken met de regenhoes over de rugzak, de regenjas paraat, en de paraplu in de hand. Maar gelukkig was het alleen regen, en geen wind. Het viel dus allemaal mee. We hebben kunnengenieten van een prachtige wandeling, eerst door de bossen rond groesbeek, en daarna door de bossen van "sint jansberg" . Wat de naam al doet vermoeden, is dat af en toe een behoorlijke klim geweest, echter niet in die mate zoals gisteren, toen hadden we de duvelsberg (was ik gisteren vergeten te benoemen). Dat was toch een behoorlijke klim. Wij zijn wel wat gewend wat bergen betreft, maar met een rugzak is het toch anders. Vandaag zijn we weer terecht gekomen in een nieuwe streek;maasterrassen en rivierduinen. Al met al weer een hele mooie wandeling, ondanks de regen. Toch hopen we morgen natuurlijk wel op iets droger weer......dat zou prettig zijn. Kunnen we nog eens gebruik maken van een bankje onderweg.vandaag eerst doorgelopen naar onze eindbestemming, hebben daar even op terras gezeten. Rond half 5 naar onze b&b gelopen, in ottersum. Moesten een stukje terug, en zijn nu in een kroegje terecht gekomen. Dus we hoeven nu de deur niet meer uit, om wat te eten en te drinken.
Vandaag ook nog een steen gezien, met de afstanden erop van het pieterpad. Naar pieterburen was het 326km, die hebben we dus al gehad.Naar de sint pietersberg is het nog 164 km die moeten we dus nog.

• 27 Mei 2014 - 20:03

Pa En Ma:

Ja, dat was jammer al die regen vandaag. Hier heeft het ook behoorlijk geregend maar dat begon pas in de middag. Maar vooruit jullie hadden geen onweer en geen wind dan geeft de paraplu tenminste geen problemen.
    Maar ondanks het weer hadden jullie dus toch een mooie wandeling.Jullie maken er vast wel wat van.
    Misschien wel gezellig om eens in een soort kroegje te bivakkeren?Als je bed maar lekker ligt en je de kleren kunt drogen of is dat niet noodzakelijk?

Nog een fijne avond en voor straks slaap lekker.Liefs.

• 27 Mei 2014 - 20:09

Max:

Mooi, dus precies 2/3 pieterpad afgelegd. Effe doordouwen nog!

• 27 Mei 2014 - 20:49

Jannie:

Toch nog een hele afstand maar het weer gaat langzaam de goede kant op.Ik hou het vanavond kort we hebben vandaag ook smsjes uitgewisseld.Maar ik kijk weer uit naar morgen. Slaap lekker en liefs uit Wijk.