etappe 13,valkenburg-maastricht/st pietersberg,20 - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van rob en francien - WaarBenJij.nu etappe 13,valkenburg-maastricht/st pietersberg,20 - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van rob en francien - WaarBenJij.nu

etappe 13,valkenburg-maastricht/st pietersberg,20

Door: francien

Blijf op de hoogte en volg rob en francien

04 Juni 2014 | Nederland, Maastricht

Vandaag dan de laatste etappe. Alle mogelijke onnodige ballast voor deze dag maar uit de rugzak gegooid (scheelt ook weer wat was!), en om kwart voor 9 zijn wij betrokken. De vooruitzichten waren niet erg rooskleurig, maar we waren echt van zin om dit te volbrengen, regen of geen regen.
De dag begon goed, wij liepen al spoedig in alleen een shirtje, af en toe viel er wel een enkele spetter, maar die was te verwaarlozen.
Gisteren was voor ons eigenlijk de mooiste etappe (moet er wel bij vermelden, dat alles genieten was), ook met veel hoogte-verschillen. vandaag was dat weer het geval. Echt genieten!! Niet zo lange etappe, slechts 15 km (maar we begonnen wel met 1 km extra naar ons startpunt).
Om 13.00 uur gearriveerd, na een flinke klim, op de sint pietersberg, echt wel een lekker gevoel, en toch ook een beetje trots op ons zelf.
In 2 periode van 12 en 13 etappes, hebben wij heel nederland doorgelopen van noord naar zuid. Goed voor 492 pieterpad-kilometers (plus de nodige extra kilometers van en naar b&b, naar start en begin punt, zeker ook wel goed voor 50 km).
Daarna ons certificaat gehaald, het bewijs dat wij het pieterpad hebben gelopen!!
Hierna nog eens terug gelopen daar het station in Maastricht......nog eens 4 km. En daarna met de trein naar Breda.
We wilden onze vakantie in steil afsluiten, dus geen stadsbus genomen, maar de laatste kilometers (ook nog 2 km) naar onze auto ook te voet afgelegd.
Al met al, een hele geweldige vakantie/ervaring gehad, waar wij heel voldaan en met plezier op terug kijken.
p.s. laatste foto volgen later!!

• 05 Juni 2014 - 11:18

Pa En Ma:

Van harte proficiat!!!!Geweldig gedaan hoor.

• 05 Juni 2014 - 18:19

Max:

En wanneer lopen jullie nu weer terug (zuid naar noord)?
    Klasse hoor en proficiat.

• 05 Juni 2014 - 22:46

Esther:

super gedaan hoor allebei..

• 06 Juni 2014 - 09:11

Linda: