dag 6 - Reisverslag uit Mallnitz, Oostenrijk van rob en francien - WaarBenJij.nu dag 6 - Reisverslag uit Mallnitz, Oostenrijk van rob en francien - WaarBenJij.nu

dag 6

Blijf op de hoogte en volg rob en francien

16 September 2012 | Oostenrijk, Mallnitz

Wij zijn nu alweer 5 dagen in Oostenrijk. Hebben van alle dagen genoten, maar vandaag was het echt een toppertje! We zijn vandaag al op tijd vertrokken naar Heiligenblut; de gondels zouden vandaag voor de laatste dag draaien, dus we hadden geluk. En met een schitterende blauwe lucht, met volop zon, zijn wij vertrokken vanaf Heiligenblut 1301 mtr, naar het tussenstation Rossbach op 1752 meter, alwaar wij gelijk vertrokken naar de Schareck, wat op 2606 mtr hoogte was gelegen. Wat geweldig was het daar, niet te beschrijven. Foto’s laten wel wat zien, maar er zijn is weer wat anders. Fantastisch! Dat onherbergzame, met sneeuw, dat fascineert altijd! Met op de achtergrond de Gross-glockner telkens zichtbaar, en natuurlijk de Gross-glockner pas.

We hadden de mogelijk om met een panorama-baan (gondel) af te zakken naar ongeveer 2300 meter, waar we hebben gekozen, om dat toch al te voet af te leggen. Dit was niet altijd even makkelijk ivm sneeuw, maar wel geweldig, Daarna zijn wij verder gaan afdalen, met regelmatig een tussenstop. Deze afdaling was heel afwisselend, maar eigenlijk de hele weg ongelofelijk steil. Echt zo’n afdaling, wat ons misschien wel blauwe teennagels op gaat leveren!

De hele afdaling heeft zo ongeveer dik 4 uur geduurd, in geweldig weer. Onze dikke fleece-truien zijn niet uit de tas geweest! Een geweldige dag om op terug te kijken.