dag 15 - Reisverslag uit Mallnitz, Oostenrijk van rob en francien - WaarBenJij.nu dag 15 - Reisverslag uit Mallnitz, Oostenrijk van rob en francien - WaarBenJij.nu

dag 15

Blijf op de hoogte en volg rob en francien

25 September 2012 | Oostenrijk, Mallnitz

Vandaag is onze laatste dag in Oostenrijk. Het is is een bijzondere dag geworden. De bedoeling was om richting Dosental te rijden, een dal voor in Mallnitz. We wilden naar een parkeerterrein rijden, een stukje de berg op. Ondertussen zijn wij wel wat gewend, maar de weg er naar toe was echt niet leuk!!! Een hele smalle weg, met ongelofelijke diepe afgronden, zonder vangrail. Dit was zo eng, dat we toch hebben besloten, om om te keren, en in het dal de auto maar te parkeren. En vandaar een wandeling te maken. We gingen richting Wollinger Hutte; een wandeling van 1150 naar ongeveer 1500 meter. Een geweldige mooie wandeling, door het bos, heel steil, eigenlijk was het 1 lange trap over stenen, en wortels van bomen. Daar bij de Hutte heerlijk even op het terras gezeten, en daarna wilden we verder gaan naar een kruis ergens hoog op de berg. De wandeling was fantastisch, maar op een gegeven moment hoorden we gegrom!!! Het leek op beren-gegrom?! We wilden ons niet gelijk bang maken, dus we gingen nog steeds verder op pad, maar het gegrom bleven we maar horen, en het kwam ook steeds dichter bij. Natuurlijk kan je wel wild (bruine beren) hier in de hohe tauern verwachten, maar dit bleef maar grommen. Het gaf ons een erg onplezierig gevoel. We liepen ook niet echt meer op ons gemak! Toen we rond de 1750 meter waren, en we nog steeds het gegrom hoorden, en nu ook echt heel dicht in de buurt (en we waren op dat moment nog in een uitgebreid bosgebied), leek het ons toch het slimste om om te keren. Het was best een enerverende ervaring. En het gaf ons toch een heel prettig gevoel, dat dat gegrom steeds meer naar de achtergrond ging! Niettemin weer een geweldige dag gehad!

We kunnen ook terugkijken op een geweldige vakantie hier! De omgeving is fantastisch mooi, het hotel was goed, eten prima, alleen de service/vriendelijkheid van de eigenaren laat echt te wensen over. Gisterenavond bestelden we om iets voor 10 uur nog een drankje; Rob kreeg toen ipv het normale formaat, maar een klein biertje. Ik kreeg ipv een karaf wijn (=2 glazen wijn) toen nog maar een ½ glas wijn. Das toch wel van de zotte!!!

Ondertussen zijn wij al wat gepakt. De koffers liggen al in de auto. Net nog de laatste spullen, maar die zijn morgenochtend zo gepakt. Straks nog even naar beneden, kijken of we nu nog tot het laatst gewoon formaat bier/wijn kunnen krijgen. En natuurlijk nog even biljarten!!