dag 7 - Reisverslag uit Mallnitz, Oostenrijk van rob en francien - WaarBenJij.nu dag 7 - Reisverslag uit Mallnitz, Oostenrijk van rob en francien - WaarBenJij.nu

dag 7

Blijf op de hoogte en volg rob en francien

17 September 2012 | Oostenrijk, Mallnitz

Vandaag was het wederom een toppertje! We zijn bij de Moltaller Gletcher geweest. We zijn met de auto naar het dalstation gereden, ongeveer 20 minuten rijden. Dit station lag op ongeveer 1200 meter. Vanbuiten was er niks zichtbaar, bleek dat we binnen in een trein moesten stappen, die ons in 8 minuten tijd, over 4,8 km op ruim 2200 meter hoogte zou brengen. Dit ging dus dwars door de berg heen! Hierbij werd halverwege de berg ook nog eens de trein, die naar beneden ging gepasseerd! Ongelofelijk, en weer een hele bijzondere ervaring. Hierna verder we met de gondel nog eens naar bijna 2880 meter hoogte gebracht, zo geweldig mooi!!! En daar werd dus ook al geskied, ongelofelijk, en dat halverwege september! Na een kop koffie, zijn wij begonnen aan de afdaling naar het middenstation op 2200 meter. Een geweldige tocht, soms wel wat tricky, best wel steil, en soms ook nog door de sneeuw, maar zo genieten!!! Bij het middenstation nog even bij een Hutte op het terras gezeten, en toen toch maar besloten, om de tocht naar beneden niet meer te voet af te leggen, maar de trein (oftewel metro schuin naar beneden!) te nemen. Maar dit was zo geweldige sensatie, misschien komen we hier nog wel terug tijdens deze vakantie, om nogmaals helemaal naar boven te gaan, en nogmaals te genieten van het geweldige uitzicht op de top, en dan de 2 de helft alsnog te voet naar beneden te gaan. Om 16.00 uur waren we weer op hotel, waar we nog heerlijk op terras in de zon hebben gezeten. Wat is vakantie toch geweldig!!