dag 10 - Reisverslag uit Mallnitz, Oostenrijk van rob en francien - WaarBenJij.nu dag 10 - Reisverslag uit Mallnitz, Oostenrijk van rob en francien - WaarBenJij.nu

dag 10

Blijf op de hoogte en volg rob en francien

20 September 2012 | Oostenrijk, Mallnitz

Vandaag was het weer prima weer, De bergtoppen in de omgeving waren wel prachtig wit, na de regen/sneeuwachtige dag van gisteren. Na ons ontbijt, en gewapend met een lekker lunchpakket, zijn wij rond half 11 met de goldeck-gondel in spitall naar boven gegaan. Na een overstap in een volgende gondel, kwamen wij uit op 2050 meter. Eerst ff koffie gedronken, en daarna eerst een stukje naar boven gelopen, naar een mooi panorama-punt, en nog wat sneeuw! Ondanks dat de zon scheen, was het wel erg koud, vooral de oren. Volgende vakantie naar Oostenrijk, nemen we sowieso onze mutsen en handschoenen mee!Daarna begonnen aan de afdaling; ons eerste doel was het midden-station, maar het ging zo lekker, en het weer was zo lekker, dat we toch besloten, om de hele afdaling te voet te doen. Op 1600 meter bij een hutte even een stop gedaan, met een biertje en een aperol. Daarna gingen we weer vol enthousiasme verder. Zijn altijd erg blij met ons lunchpakket, dat is meestal ook op als we beneden zijn . Vandaag eens de GPS meegenomen; volgens de gegevens hebben we dus een afdaling gemaakt van ruim 1500 meter, bijna 14 km gelopen, en vanaf de top hier ruim 5 uur overgedaan (das inclusief tussenstops!) Het was weer een prachtige wandeling!

Vanavond ook weer heerlijk gegeten. Om geen risico te nemen, pakken we meestal allebei wat anders. Ik twijfelde eigenlijk of ik wel het “kaasplateau” moest nemen. Ik had daar een hele andere gedachte bij. Tot grote vreugde van Rob, bleek dat echter VIER luxe kaassouffles te zijn. Dus we hebben halverwege onze maaltijd onze borden gewisseld!