dag 14 - Reisverslag uit Mallnitz, Oostenrijk van rob en francien - WaarBenJij.nu dag 14 - Reisverslag uit Mallnitz, Oostenrijk van rob en francien - WaarBenJij.nu

dag 14

Blijf op de hoogte en volg rob en francien

24 September 2012 | Oostenrijk, Mallnitz

Wederom weer een geweldige dag gehad. We waren al eens bij de moltaller gletcher geweest, en hadden toen het bovenste gedeelte te voet afgelegd. Het plan van vandaag was om met de Gletcher express naar 2200 meter hoogte te gaan, en dan te voet naar het dalstation(1200meter) te gaan. Een geweldige mooie tocht, wat hebben we genoten! Maar na dik 1 ½ uur, waar we erg vaak stil stonden om te genieten van de prachtige omgeving, kwamen we bij een deel van de route…………………………….we hebben het nog even geprobeerd, maar dit was een pad, waarbij je je linker stok dus nergens in kon zetten, ……..alleen een diepe afgrond van enkele honderden meters. Een misstap zou toch akelig gevolgen kunnen hebben. Dus in overleg hebben we toch maar besloten, om terug te gaan naar het midden-station! Best een hele zware klim! Toen alsnog besloten om met de gondel nog even boven te kijken bij 2800 meter. De tocht naar boven was ook al wat tricky, het waaide behoorlijk en de gondels waren al wat aan het slingeren!!! Boven even wat gedronken, maar we zaten niet op ons gemak! Om half 3 al weer de gondel terug gepakt, hoewel wel alle gondels al binnen gehaald waren ivm de wind. Ondanks dat mochten we toch nog wel terug met de gondel. Als enige gondel zijn wij dus naar beneden gegaan. Door de mist, en toch wel wat wind……………zit je dan niet echt op je gemak in de gondel. Achteraf viel het toch nog wel mee. Maar het bleek beneden wel, dat de gondel niet meer draaide om mensen naar boven te brengen. Daarna nogmaals met de trein dwars door de berg naar beneden beneden. Deze trein heeft een stijging /daling van 25 %, gaat ongeveer 43 km per uur, in 8 minuten legt hij 4,8 km af. En halverwege is er slechts een klein gedeelte, waar een dubbel spoor is, en daar passeren de 2 treinen elkaar……..ongelofelijk. Ook deze keer ging het gelukkig weer goed! Morgen nog 1 dag hier in Oostenrijk, maar we kijken terug op een geweldige tijd!