dag 1 Pieterburen-Groningen, 31 km - Reisverslag uit Groningen, Nederland van rob en francien - WaarBenJij.nu dag 1 Pieterburen-Groningen, 31 km - Reisverslag uit Groningen, Nederland van rob en francien - WaarBenJij.nu

dag 1 Pieterburen-Groningen, 31 km

Door: robenfrancien

Blijf op de hoogte en volg rob en francien

21 Mei 2012 | Nederland, Groningen

Vanmorgen hebben we een heerlijk uitgebreid ontbijt gehad. Er werden ook gelijk plastic zakjes op tafel gelegd, omdat het wel verstandig was, om wat mee te nemen voor onderweg ;op de maandag is daar heel veel dicht, ook de horeca! (Later bleek ook wel, dat we niet voor niets wat extra brood hadden gesmeerd!)
Tegen half 10 zijn wij vertrokken uit pieterburen, met hele goeie zin.Volgens de kaart zou het tot groningen uitsluitend verharde wegen/paden zijn. Dat trok ons eigenlijk niet zo aan, maar dat viel eigenljk toch mee. Het was geweldig mooi lopen, ook door een paar kleine dorpjes, die er geweldig leuk uitzagen, maar wel uitgestorven. Nergens bijna een winkel te bekennen. We willen natuurlijk niet klagen,maar we kregen door het geweldige weer wel een probleem........het water dreigde op te raken. We snakte eigenlijk naar gekoeld water, terrasjes waren dicht, maar uiteindelijk wel een winkel gevonden met een koelkast met 1 flesje water! Bleek ook nog dat het water niet echt koud was, de koelkast was al 1 week kapot!!!! Maar ja, wel weer een klein beetje water tot onze beschikking.
Bij Garnwerd zagen wij tot onze opluchting een terras aan het water, wat open was!! Daar konden wij dus niet langs lopen, we waren verplicht om toch even te gaan zitten. We waren ondertussen al dik 16 km onderweg, zo rond 14.00 uur. Dus een lekker broodje ging er in, met een heerlijk glas koud (wit) bier.Ondertussen hebben we gekeken, waar we eventueel zouden overnachten. Groningen leek ons te ver voor de eerste dag. Maar we wilden nog wel een klein stukje verder. We belden naar een adres in Wieringenschouw, waar we wel terecht konden,hoewel het aan de telefoon al raar klonk.De lakens moesten nog gewassen worden en de kamer nog schoongemaakt. Er was niks te eten in de buurt, dus we moesten er niet eerder dan 18.00 uur komen. Toen we er rond 17.00 uur kwamen,toen al bijna 21 km in de benen ,zagen we een vervallen woning, en er werd ook niet open gedaan. Aangezien het er toch niet erg uitnodigend uitzag, hebben we toen toch besloten om door te lopen naar Groningen. Dat betekende dus, dat we nog zo´n 10 km door moesten lopen.Rond 19.00 uur kwamen we in Groningen aan, zo apart, om na een dag in the middle of nowhere te hebben vertoefd, plots een stad in te lopen. Na wat telefoontje hadden we tenslotte een plekje voor de nacht gevonden, het was toen nog maar een klein stukje lopen. Het was een hele mooie kamer, met een geweldige douche, en die was echt niet overbodig, en een binnentuin. Er zat geen ontbijt bij, maar wel de mogelijkheid voor koffie en thee en een koelkast. Dus nadat we ons verlost hadden van de rugzakken, zijn we toch eerst maar naar de AH gegaan, voor wat brood/beleg/sap/zuivel gehaald, Dat betekende dus dat we boven die 31 km nogmaals 2 km hebben gelopen.
Al met al hebben een geweldige dag gehad, genoten van de omgeving. Ik zelf zag wel wat tegen het dragen van de rugzak op, en ook dat viel eigenlijk best mee. Wel wat zwaar in de schouder........maar dat had wel als gevolg, dat rob wel wat van mijn rugzak-inhoud wel in zijn rugzak wilden doen......dus ik blijf nog wel ff volhouden, dat ik iets last blijf houden!!
We voelen wel in ons lijf dat we dik 31 km hebben gelopen, en ik heb een blaar,....maar ondanks daar hebben we nu al zin in morgen!!!!!!

• 22 Mei 2012 - 06:07

Wim:

31 kilometer!!! Als het te snel gaat, kan je ook extra bagage meenemen, zoals aardappels.

• 22 Mei 2012 - 06:39

Chantal:

Knap hoor,10 km in 1uur petje af.
    Je zult wel stijf zijn .

• 22 Mei 2012 - 08:12

Pa En Ma:

Gisteren hadden we niet meer gekeken of er nieuws was maar vanmorgen was het het eerste werk en bingo!. Leuk om jullie eerste dag te lezen. Jullie zijn wel kanjers hoor om zo'n eerste dag al ruim 31 km. te gaan. Maar jullie treffen geweldig weer. Geniet ervan. Het wordt in de loop van de week wat minder warm maar dat zal geen probleem zijn. De vissen doen het goed trouwens. Geniet maar fijn . Liefs x

• 22 Mei 2012 - 11:06

Claudia:

hihi als jullie zo door blijven wandelen lopen jullie de hele route wel hoor! En leuke foto's en heerlijk weer! Groetjess!

• 22 Mei 2012 - 13:29

Miranda:

Toppertje die collega. (En Rob ook natuurlijk)

• 22 Mei 2012 - 17:37

Max:

Wow! Op zoek naasr water! Jullie lijken wel "Man, Woman, Wild" op Discovery channel. Knap hoor, zo'n end lopen op dag 1. Niet overdrijven hè. Liefs uut Amsterdam xxx