dag 9 Ommen - Hellendoorn 21 km - Reisverslag uit Hellendoorn, Nederland van rob en francien - WaarBenJij.nu dag 9 Ommen - Hellendoorn 21 km - Reisverslag uit Hellendoorn, Nederland van rob en francien - WaarBenJij.nu

dag 9 Ommen - Hellendoorn 21 km

Door: robenfrancien

Blijf op de hoogte en volg rob en francien

29 Mei 2012 | Nederland, Hellendoorn

We hebben vandaag geen WIFI. Daarom dit korte berichtje. Morgen zullen we het verslag daarom nog aanvullen.

Groetjes,

Rob en Francien

Hier dan alsnog het verslag:

Vandaag weer na een heerlijk ontbijt vertrokken bij onze B&B. Dit was trouwens een super adres. Vanmorgen vroeg lag mijn was, al gestreken en opgevouwen voor de deur! Mevr bracht ons wederom weg met de auto, terug naar ons startpunt van het pieterpad. Telkens als wij bij haar in de auto zaten, moest ik denken aan de reclame van de volkswagen golf…………niet ieder oud vrouwtje is te vertrouwen. Deze mevr reed echt als een jonge vent, gisteravond met zelf een ijsje in haar hand, geen probleem voor haar hoor!
Om half tien zijn wij met goeie moed vertrokken, deze keer was het smorgens aanmerkelijk kouder, Rob had zelfs even zijn vest aangedaan, echter die was ook weer snel uit! Het was een geweldig mooie etappe, sallandse heuvelrug, één van de mooiste etappes, wel wat klimmen, en heel veel onverhard. Dus dat was wel wat zwaar, maar goed dat de temperatuur niet zo extreem hoog was. Horeca kwamen we deze etappe weer zeer weinig tegen, we hadden geluk dat we rond 11 uur toch nog ergens koffie konden drinken, die tent ging net open.
Deze dag was het wel weer heel wat rustiger dan met de pinksteren. Tis altijd leuk, dat je altijd een pieterpad wandelaar kan herkennen. Die lopen altijd met het boekje in de hand., Dit boekje heb je echt nodig, tis een soort bijbel/leidraad voor ons geweest de afgelopen tijd. Je hebt het ook echt nodig,met hulp van de kaartjes, en de tekst, en de merktekens onderweg (tis net spoorzoeken) zijn we toch al een heel eind op weg. Ondertussen 192 km gelopen, en we hoeven er dus nog maar 42.En deze verdelen we over 3 etappes, dus dat moet gaan lukken. We gaan dus langzaam afbouwen.
Vandaag ook nog een specht en een eekhoorn gezien.
Om half 4 kwamen we in Hellendoorn aan. Onze pieterpad-maat johan zat al op het terras. Hier hebben we dus ons verdiende biertje genuttigd…………Heerlijk! Johan bleek een adres te hebben, wat weer terug op de route lag. En aangezien hij de volgende etappes in 2 dagen deed ipv in 3 dagen, zag hij dat niet zitten. Wij hebben toen ons B&B adres gegeven, en daar was nog plek. Aangezien ik ivm vermoeide pijnlijke voeten sávonds niet meer weg wilde, zijn wij eerst naar de supermarkt gegaan, hebben wat gekocht voor de avond, eten, bier en rose en een zoutje. Daarna naar ons B&B, waar we weer hartelijk werden ontvangen , ons hebben opgefrist, en nog een heerlijke tijd in de tuin hebben gezeten. Was weer gedaan onder de douche, mocht in de centrifuge, en was toen weer snel droog aan de waslijn in de tuin.
Wij hebben echt vakantie, tis zo heerlijk om dit allemaal te doen. Tis echt een geweldige ervaring.

• 29 Mei 2012 - 19:42

Pa En Ma:

Dat valt dus tegen voor ons,maar dan is de pret morgen weer des te groter.Succes morgen en voor straks welterusten