dag 8 hardenberg-ommen 21 km - Reisverslag uit Ommen, Nederland van rob en francien - WaarBenJij.nu dag 8 hardenberg-ommen 21 km - Reisverslag uit Ommen, Nederland van rob en francien - WaarBenJij.nu

dag 8 hardenberg-ommen 21 km

Door: robenfrancien

Blijf op de hoogte en volg rob en francien

28 Mei 2012 | Nederland, Ommen

En weer zit er een dag op, nu al dik 170 km in de benen, en nog maar een krappe 70 km te gaan.
Vanmorgen zaten wij met 6 gasten aan de ontbijttafel in Hardenberg,dit is moeilijk te beschrijven, maar het leek alsof we in een uitzending van "Man Bijt Hond" waren terecht gekomen. Wederom kregen wij om 8 uur smorgens een mini-concert (piano muziek met zang), van 1 of ander hebreeuws repetoire. Daarna werden we om half 9 uitgezwaaid door de gastvrouw en gastheer. Het was heel bijzonder geweest!!!! Vanochtend van 1 van onze mede-wandelaars afscheid genomen
Toen begonnen aan onze tocht, we moesten 21 km,deze tocht was weer leuker, dan de afgelopen dagen. Afwisselend, en telkens weer verrassend. Onderweg zagen wij nog een koelbox bij een picknick tafel, waarin drinken, joghurt en stukjes kaas zaten. Dit kon je pakken, geld in het geldkistje doen, en eventueel wat in een soort gastenboekje schrijven. Ook weer geweldig. Het was vandaag ook weer een warme dag om te lopen, bij het passeren van een boederij raakte we aan de praat met een mevrouw van 83 jaar, ze vroeg gelijk of we wel genoeg water hadden. Onze flessen dus bijgevuld, en even blijven praten over haar leven. Geweldig, en zo gastvrij!
Weinig Horeca onderweg, maar de enige die er was, daar hebben wij natuurlijk gebruik van gemaakt; daarbij onze vaste pieterpad-wandelaars getroffen.
Tegen 3 uur kwamen wij in Ommen aan, daar hebben we tot tegen 6 uur op terras gezeten, wederom met ons vaste clubje. Van 1 van hen nu ook afscheid genomen. Dus nu gaan we verder met nog maar 1 wandelaar die tegelijk met ons vanuit pieterburen is vertrokken.
Om 6 uur heb ik ons nieuwe gastvrouw gebeld, die had afgesproken, dat ze ons zou ophalen, bij het eindpunt van de route;wat een service!! Daar aangekomen, hadden wij weer een prima kamer tot onze beschikking. Eerst heerlijk opgefrist. Ik vroeg of ik mijn was ergens op kon hangen, als ik het zou wassen...............bood die mevr aan, om ff een kort programma te draaien in de wasmachine. Voordat ik het in de gaten had, had ze het ook nog voor ons opgehangen. En dat was nog niet alle service die ze verleende; rond 19 uur werden wij (samen met 2 ander dames) terug gebracht naar de stad om een hapje te eten..............en om tien uur weer opgehaald. Super!!!
Morgen wacht ons de laatste lange etappe, en daarna gaan we langzaam afbouwen.

• 28 Mei 2012 - 21:05

Pa En Ma:

Wij zaten al te wachten op de nieuwsbrief en hebben weer genoten. Wat is het toch leuk om verschillende mensen te ontmoeten. Wat zullen jullie veel te vertellen hebben als jullie terug zijn.Vandaag ook weer een eigen douche?Slapen jullie straks maar lekker en morgen succes. Liefs en x

• 28 Mei 2012 - 21:08

Pa En Ma:

Alweer leuke foto's en het zweet stond op je rug!!!!!!!!

• 30 Mei 2012 - 16:08

Max:

Hartverwarmend al die verhalen. Erg leuk om te lezen luitjes. Nog heel veel plezier!

• 31 Mei 2012 - 11:17

Bert Zwier:

He Rob en Francien,

Leuk hoor jullie verhalen over de Pieterpad belevenissen. Ben blij dat ik jullie heb leren kennen en heb erg van onze gezamelijke uurtjes op de diverse terassen genoten. Het was gewoon heel erg gezellig.
    Ik ben dinsdag dus op de trein naar Zwolle gestapt om daar over te stappen richting Assen. Toen nog met de bus naar Rolde, waar mijn auto stond. En dan natuurlijk nog 2 uur rijden naar huis.
    Maar ik was mooi op tijd thuis en kon een paar uur later naar de feesttent op ons dorp. Daar in één dag meer biertjes gedronken dan in een week Pieterpad, maar het was ook hier super gezellig. Woensdag een kater natuurlijk :(
    Hoop dat jullie ook nog genoten hebben de laatste paar dagen, maar dat zit wel goed zo te lezen..

Groetjes Bert