dag11 holten -laren 15 km en nog 1,5 km naar dikst - Reisverslag uit Laren, Nederland van rob en francien - WaarBenJij.nu dag11 holten -laren 15 km en nog 1,5 km naar dikst - Reisverslag uit Laren, Nederland van rob en francien - WaarBenJij.nu

dag11 holten -laren 15 km en nog 1,5 km naar dikst

Door: robenfrancien

Blijf op de hoogte en volg rob en francien

31 Mei 2012 | Nederland, Laren

Geen wifi, dus uitgebreid verslag volgt later
Vandaag onze voorlaatste etappe gelopen. Vandaag gaan we de provincie Overijssel uit, gaan we naar de achterhoek. De vooruitzichten waren niet denderend, maar ik maak me daar pas zorgen om, als het daadwerkelijk zover is. Deze keer bleek het namelijk gewoon weer mee te vallen. Het stralende mooie weer van de afgelopen 10 dagen hadden we dan wel niet, maar we konden toch gewoon in ons t-shirt vertrekken; jas was nog niet nodig. Na een half uur, werden we wel even overvallen door een flinke bui, maar dat had dan als voordeel, dat we afgelopen dagen niet voor niks met regenjas en paraplu in onze rugzak hadden gelopen. We konden het eindelijk gebruiken, maar gelukkig maar voor korte tijd, na een half uur was het al weer over. Dit type weer is om te wandelen wel prettiger, of het komt dat we er aan wennen, want voor ons gevoel ging het wel heel erg gemakkelijk vandaag. Ondanks dat we wat spierpijn hadden, van het wandelen van de “berg-etappe”van gisteren. Het was een korte etappe, van slechts 15 km, waarbij we nog wel extra 1,5 km hebben gelopen, om naar de grootste, dikke en oudste eik van Nederland te gaan kijken; een boom van dik 5 eeuw oud, omtrek van 7,6 meter, en dik 25 meter hoog. Gigantisch!! Onderweg hebben we zelf een senseo gezet, ergens bij een boerderij stond een tuinhuisje, waarin je koffie en thee kon zetten, de koelkast stond vol met frisdranken. En als je iets gebruikte, dan kon je het geld, in het betreffende busje doen, grappig hoor Deze dag hebben we gelopen vanaf 9 uur tot 2 uur, daarna gewoon weer op het terras gezeten, totdat we bij ons B&B terecht konden. Vandaag dus al minimaal 222 km gelopen (alle extraatjes van sávonds niet meegerekend, en we hoeven er morgen dus nog maar 14…………..dus dat gaat zeker lukken. Het boekje is nu bijna uit, van de 47 routekaartjes hebben we er al 44 gehad, dus nog maar 3 te gaan. Morgen zullen we in Vorden aankomen, en dan met het openbaar vervoer richting zeeuws-vlaanderen. Aan de ene kant jammer, maar aan de andere kant ook wel weer heel lekker om naar huis te gaan. Kan ik misschien weer wat meer varieren met het kleding; het was nu of een groen, of een grijs t-shirt!
Vanavond nog even wat in het centrum gegeten, toen hebben we echt slecht weer gehad, maar we zaten binnen. Kregen we wel weer een telefoontje van ons gastgezin; dat ze ons wel wilden komen halen ivm de regen……….das toch geweldig. Het was echter niet nodig, het werd later toch weer droog!
Nog 1 nachtje, en dan nog 1 etappe……………………….dan het eerste deel klaar!

• 31 Mei 2012 - 17:55

Max:

Nog even doorzetten luitjes! Ik ben trots op jullie..Maxx

• 31 Mei 2012 - 19:20

Pa En Ma:

Echt jammer maar nu komen jullie snel thuis. Nu dus nog maar echt een klein stukje.

• 16 Juli 2012 - 13:39

WIESKE BAART :

fRANCIEN EN ROB
    wAT EEN GEWELDIGE PRESTATIE EN BELEVING DIT MAAKT EEN MENS RIJK ALS JE OP DEZE MANIER KAN GENIETEN VAN ALLES WAT JE KAN EN DE NATUUR ONS BIED. eN HET DAN NOG ZO KAN OPSCHRIJVEN HET IS NET ALS JE HET LEEST OF JE HET OOK MEEMAAKT IN EEN WOORD GEWELDIG. GR. WIESKE BAART