Dag 3 Zuidlaren-Rolde 19 km - Reisverslag uit Zuidlaren, Nederland van rob en francien - WaarBenJij.nu Dag 3 Zuidlaren-Rolde 19 km - Reisverslag uit Zuidlaren, Nederland van rob en francien - WaarBenJij.nu

Dag 3 Zuidlaren-Rolde 19 km

Door: robenfrancien

Blijf op de hoogte en volg rob en francien

23 Mei 2012 | Nederland, Zuidlaren

En weer hebben wij een etappe volbracht! Om kwart over 9 zijn weer vertrokken, voor een prachtige wandeling door het drentse land. Dit is echt genieten, en zo genieten van de variatie van het landschap hier;bos, heide,weilanden,duinen.
En wat hebben wij het weer getroffen met het mooie weer. Het was weer een tropische dag. Gisteren hadden we even het idee, dat we al in de woestijn liepen, vandaag was dit gevoel nog wel sterker. We hadden 2 ltr water meegenomen, en het was een stuk van 3 1/2 km wat we moesten doorkruisen in een gigantische hitte.Onze zonnepetten haddenwe dus echt niet voor niks bij ons,die werden nu wel gebruikt door ons beiden En lopen door mul zand is al zwaar. Dus dit was een barre tocht,maar geweldig om te doen.En gelukkig kwamen we net toe met ons water!!!!!! Toen we uit de zandvlakte kwamen, was het water op!
Ondertussen zien wij er ook uit, alsof we al een week weg zijn geweest naar een warm zonnig land, en dat in ons landje. Krijgen we soms wat we verdienen?!? Normaal willen we elk stukje zon mee pakken, maar met de hitte van vandaag, gingen wij dus expres proberen om in de schaduw te lopen, en op het terras kozen wij nu ook een tafel in de schaduw. Ongelovelijk!!
Lang leve ook de blaren pleister, want dat heeft mijn voeten echt goed gedaan,het gaat daar nu echt de goeie kant mee op. Het lopen met de rugzak viel ons, en vooral mij, best wel tegen. Maar toch lijkt het nu al te wennen.
Om half 3 kwamen we in Rolde aan, zijn gelijk naar ons B&B gegaan, geweldige plek, naast een molen. Geweldige ontvangst, kregen gelijk een biertje van het huis. Mooi tuin,waar wij dus ook gebruik van kunnen maken.
Daarna nog even de stad geweest, terrasje gepakt, en later eens heerlijk gegeten.Onderweg komen we geregeld andere pieterpad-wandelaars tegen, en soms komen we deze later dan ook weer tegen, das ook best leuk.
Ondertussen hebben we besloten, ook nav de weersverwachtingen, dat we ons aan de etappes volgens het pieterpad boekje gaan houden. Daarom leek het ons ook beter om vanavond gelijk maar slaapplaatsen te regelen. We hadden wel een hard hoofd er in. Maar binnen het uur hebben we nu slaapplaatsen geregeld tot zondag avond. Dus voorlopig zijn we voor zien.
Nu nog ff een rose in de tuin, en dan maar weer lekker slapen. Het ontbijt wordt morgen om 8 uur weer geserveerd!

• 23 Mei 2012 - 20:22

Lennart En Kim:

Wat leuk om te lezen dat het jullie goed bevalt. En wat een bizar lekker weer hebben jullie toch. het is jullie gegund! Slim dat jullie alvast vooruit geboekt hebben.

veel succes en tot een nieuw bericht hier!

• 23 Mei 2012 - 20:26

Pa En Ma:

Fijn,weer een nieuwsbrief.Ik wilde net naar bed gaan,maar hoopte op nieuws en ja....gelukt. Als ik de foto zie,is het werkelijk net de woestijn. Gelukkig dat je blaar wat beter gaat want dat bederft de pret. Wel een prettig gevoel dat jullie slaapplaatsen geregeld zijn voor de eerste dagen. Straks lekker slapen en morgen een fijne dag en veel plezier.xxx

• 23 Mei 2012 - 20:27

Esther:

hoi Cien en Rob
    wat een prestatie ik wordt al helemaal moe als ik je verslag zo lees.
    veel sucses en loop plezier.
    ik kijk al uit naar julie ervaringen voor morgen.
    gr Esther

• 24 Mei 2012 - 17:35

Max:

Hoi luitjes! Leuk om te horen dat alles naar wens verloopt. Niet te veel biertjes drinken want dan moet je weer extra water meeslepen. hehe. Ik zie op de foto Francien met dat pilsje bij een leuk kotje zitten. Gezellig zeg. Hier is het ook vet warm maar gelukkig is het op m'n werk binnen lekker koel. Bijna weekend weer. Ik heb Mams via de telefoon een klein beetje op de hoogte gebracht van jullie avontuur. Ze wenst jullie sterkte. Liefs en tot volgende keer. Maxx