dag 12 - Reisverslag uit Mallnitz, Oostenrijk van rob en francien - WaarBenJij.nu dag 12 - Reisverslag uit Mallnitz, Oostenrijk van rob en francien - WaarBenJij.nu

dag 12

Blijf op de hoogte en volg rob en francien

22 September 2012 | Oostenrijk, Mallnitz

Vandaag weer een geweldige dag gehad. We vertrokken om kwart voor 10 naar de Jamligalm parkeerplaats, ongeveer een kwartier rijden vanaf ons hotel. De rit naar daar had nog al wat om het lijf; eerst een hele horde koeien op de weg, die niet aan de kant wilden gaan. Later moesten we eerst 4 euro betalen, voordat de slagboom richting parkeerplaats omhoog ging. Onderweg moesten we eerst nog wat geiten van de weg jagen, voordat we onze rit konden voorzetten. Om 10 uur zijn we vertrokken, vanaf 1650 meter hoogte; ons doel was de Hagenar Hutte op ……………….2450 meter hoogte! Dit moesten we te voet afleggen. Volgens de bordjes zou het een tocht zijn van 2 ½ uur, echter wij deden er iets langer over. De Hutte was al snel zichtbaar voor ons, maar zo verschrikkelijk klein en ver!!!!! Laatste stuk was best wel heftig, maar wat een geweldig gevoel gaf het, toen we om 13.30 uur uiteindelijk aankwamen bij de Hagenar Hutte..…………………..zo verschrikkelijk mooi uitzicht, rondom hoge bergen, en niks zichtbaar van menselijke beschaving; alleen maar bergen, die nog eens extra mooi uitkwamen, door de sneeuw die er nog op was blijven liggen. Onbeschrijfelijk mooi, en zo lekker daar op het terras. Op een hoogte van bijna 2500 meter zaten we daar in ons t-shirt en een lekkere koude pul bier en aperol Dat was echt genieten! Om kwart voor 3 zijn we weer begonnen aan de terugweg, de terugweg ging erg makkelijk, hier deden we slecht 1 ¾ uur over. Om half 5 kwamen we weer bij de auto aan, in het totaal bijna 12 km gelopen. Een geweldige mooie tocht, echt weer een toppertje!!