pieterburen - Reisverslag uit Pieterburen, Nederland van rob en francien - WaarBenJij.nu pieterburen - Reisverslag uit Pieterburen, Nederland van rob en francien - WaarBenJij.nu

pieterburen

Door: robenfrancien

Blijf op de hoogte en volg rob en francien

20 Mei 2012 | Nederland, Pieterburen

Vanmorgen al vroeg vertrokken; We zijn met kim meegereden naar Breda, waar zij ons om 10 over 10 heeft uitgezwaaid op het treinstation. De reis zou volgens planning vlot moeten verlopen, maar we zaten nog maar net in de trein of er volgde een dienstmededeling. Er zou een wisselprobleem zijn, en dat zou betekenen, dat we dus niet rechtstreeks via zwolle naar groningen zouden kunnen, maar dat we nu in den bosch zouden moeten overstappen naar utrecht, dan daar de trein naar zwolle moeten pakken.In zwolle zouden dan bussen klaar staan om ons naar groningen te brengen.
Al met al was dat natuurlijk wel balen, we waren al niet zo veel gewend wat openbaar vervoer betreft.We waren al blij,dat de reis naar Pieterburen betrekkelijk eenvoudig leek, met maar 3 overstappen.................deze mededeling gooide wel wat rot in het eten, en zou de reistijd ook aanzienlijk verlengen. Op het moment dat we den bosch naderde, wij al klaar stonden om de trein te verlaten, kregen wij gelukkig te horen, dat het probleem was opgelost. Dus we konden gelukkig blijven zitten, en met alleen een overstap in zwolle en groningen, zijn wij in Winsum overgestapt op de bus, die ons om 15.oo uur op onze bestemming afleverde.
We kwamen in een zonovergoten Pieterburen aan, waar wij, nadat wij ons van onze(toch wel vrij zware) rugzakken hadden ontdaan,ons eerst hebben getrakteerd op een heerlijk koud (wit) biertje op het terras!
En als je in Pieterburen komt,dan moet je natuurlijk ook de zeehondencreche gezien hebben. De zeehonden bivakkeren direct naast onze bed&breakfast. Geweldig leuk om dat eens te zien!
Onze kamer voor deze nacht is prima, met een bank buiten, waar we zon hadden tot dik half 9.............dus we hebben daar heerlijk kunnen genieten.Tussendoor nog in het dorp wat rondgelopen,bij een botanische tuin gekeken, en nog een lekkere pizza gegeten!
Dag 1 zit er nu bijna op.........Morgen gaat het echte werk beginnen!
Gr rob en francien

• 20 Mei 2012 - 19:23

Angelique:

Hoi Rob en Francien

Gelukkig de reis goed verlopen.
    Toch weer even spannend.
    Veel succes en geniet ervan.
    Misschien soms wel even afzien.

Groetjes Angelique

• 20 Mei 2012 - 20:16

Pa En Ma:

Leuk om jullie bericht te lezen,compleet met foto's Wat zijn die zeehondjes leuk hè? Voor straks wel te rusten en morgen heel veel succes.

• 21 Mei 2012 - 05:04

Wim:

En nu maar zingen:
    De paden op, de lanen in, vooruit met flinke pas.
    Met stralend oog en blijde zin.
    En goed gevulde tas.
    De Zonne lacht ons vrolijk toe,
    ons groet der vooglenzang.
    En wij worden vast niet moe.
    Al wand'len w'uren lang.
    Tra-ta-ta-ta bom, bom, tra-ta-ta-ta bom, bom.
    Al wand'len w'uren lang.

• 21 Mei 2012 - 11:44

Claudia:

He,
    Wat leuk om jullie zo een beetje te volgen en wat fantastisch dat jullie heerlijk weer hebben!! nouw Laat het jullie smaken op het terras en we horen wel weer hoe de reis verder verloopt! Succes!!
    Gr, Claudia

• 21 Mei 2012 - 17:03

Max:

Jullie zien er uit alsof jullie er zin in hebben! Mooi zo. Ik hoop voor jullie dat het niet té warm wordt! Lator!