dag 4 rolde-schoonloo 21.5 km - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van rob en francien - WaarBenJij.nu dag 4 rolde-schoonloo 21.5 km - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van rob en francien - WaarBenJij.nu

dag 4 rolde-schoonloo 21.5 km

Door: robenfrancien

Blijf op de hoogte en volg rob en francien

24 Mei 2012 | Nederland, Amsterdam

Hier maar een heel kort dagverslag, aangezien er hier geen wifi is.
Wij zijn weer bij een hele leuke B&B aangekomen. Weer heel anders dan de andere, weer bijzonder gastvrij. Ik mocht dus even op de computer, maar schrijf vandaag niet uitgebreid, morgen plaats ik wel de rest van het verslag. Maar.....het is nog steeds heel erg genieten voor ons!!
Hier nog het een stukje over donderdag24 mei.
De Bed en Breakfast in rolde is ons zeer goed bevallen, wat een geweldig adres, en wat werden we in de watten gelegd. Bij aankomst kregen we gelijk een welkomst drankje, en de mogelijkheid werd ons aangeboden, om wat bier in rose in de koelkast te leggen. Dit konden we dan pakken, en naderhand afrekenen voor 1 euro per consumptie. De tuin was ook geweldig, daar hebben we woensdag avond ook heerlijk gezeten, we hadden toen wel even te maken, met een korte hevige bui. Maar onder de overkapping konden we toch heerlijk buiten blijven zitten. De kamer was erg mooi, maar wel erg warm; voor mij geen probleem, voor rob wel, die heeft toch wat minder geslapen.
Om kwart voor negen,Na een uitgebreid ontbijt met warme broodjes, vers fruit, eigengemaakte jam, ei en joghurt gingen we op pad, met een lunch pakket, wat voor ons gemaakt was. Dat was maar goed ook, want we zouden onderweg geen horeca gelegenheid of winkel meer tegenkomen.
Eerst nog even langs een geweldige mooie hunebed gegaan. Daar natuurlijk nog wel een foto van gemaakt. Foto is gelukkig best goed gelukt, evenals nog meer foto’s. Want we hadden sinds gisteren een probleem. Ons fototoestel heeft een probleem, hij maakt nog wel foto’s , maar het schermpje is stuk, dus het is maar een gok, wat er altijd op de foto komt. Maar ondanks dat is het nog redelijk gelukt met de foto’s.
Verder was het weer een mooie tocht, door bos, weilanden en nog meer mooie landschappen. Zoveel ruimte hier. We liepen hier de hele dag, zonder veel mensen tegen te komen. We kwamen wel weer de zelfde pieterpadlopers lopen, en die troffen we tenslotte ook weer op het terras, toen we in schoonloo aankwamen.
Onderweg hadden we volgens het kaartje nog wel een horeca gelegenheid, dan moesten we wel een stukje van de route afwijken, dat hebben we gedaan. Een kilometer dik gelopen, echter zonder dat we wat tegen kwamen. Dus toen maar weer terug gegaan, en hiermee dus wel extra dik 2 ½ km gelopen.
Om 4 uur kwamen we aan bij onze bed en breakfast; we zagen al snel nr2, maar moesten bij nr 12 zijn. Je zou toch denken, dat je er zo zou zijn, maar wat hebben al die huizen een grote tuinen. Het was zeker nog een dikke kilometer voordat we er waren. En wat is het dan altijd leuk en verrassend, telkens als je bij een B&B komt. Nu in een boederij, super aardig mensen, heel gast vrij. Na een snelle douche, waarbij ik gelijk de was heb gedaan, die daarna aan de waslijn te drogen werd gehangen, zijn wij naar het een cafe restaurant gegaan, waar wij ook hadden afgesproken met wim (mijn broer). Die moest toevallig in groningen zijn, en die kwam ff langs, leuk hoor! Daarna heerlijk gegeten, en ook daar waren al de pieterpadlopers toevallig ook op het terras, ook erg gezellig.
Daarna op de fiets (die konden we gelukkig lenen) weer terug. Daar heerlijk met de gast vrouw en gastheer gezeten. We zaten toevallig weer met de zelfde 2 vrouwen(pieterpadlopers), die de dag daarvoor in hetzelfde B&B hadden gezeten. Dus nog heerlijk buiten gezeten, en als hoogte punt, mochten wij allemaal mee naar boven in de schuur, staand op een gammel trapje en met een knijpkat mochten wij toen in een nest van een uil kijken. Geweldig!!!! 6 kleine witte uitjes, echt zo gaaf om te zien.
Vandaag dus een geweldige dag, temperatuur was prima, iets minder dan voorheen, maar nog warm genoeg. Blaar gaat steeds beter. Maar ik ben nog steeds blij, dat ik in rolde een paar simpele teenslippers heb gekocht. Tis toch echt lekker als je na een lange wandeling, je schoenen uit kan doen!!
Morgen weer verder naar Sleen……

• 24 Mei 2012 - 19:07

Pa En Ma:

Het is een kort bericht maar even goed een fijne verrassing.Wandel maar lekker voort en veel succes. Liefs en x

• 24 Mei 2012 - 19:33

Miranda:

21.5 km moet er niet aan denken mee die warmte. (Geef mij maar de cabrio.) Maar petje af hoor. Althans hou maar op anders verbrand jullie boelleke
    X

• 24 Mei 2012 - 20:50

Marc:

Respect hoor !!
    IN die warmte blijven lopen, ipv op
    een lekker terrras een Juppie drinken.
    Geniet ze, van de natuur, van jullie
    samenzijn en dat t mooi weer blijft !
    Zo sportief bezig zijn, top !
    Nu nog effe stoppen met roken, Robby..lol..
    Affijn, hou vol en have fun !